• In Nederland en wereldwijd heeft men te maken met het coronavirus. Verschillende maatregelen zorgen ervoor dat we als club en bestuur vaak moeten schakelen en aanpassen. De competitie is helaas nog steeds niet hervat, maar de jeugd heeft gelukkig door kunnen trainen en waar mogelijk de senioren ook onder strenge voorwaarden.

Normaal is oktober de maand waarin onze jaarlijkse algemene ledenvergadering plaats vindt. Wij als bestuur hadden gehoopt dat deze gewoon door kon gaan, maar helaas is dit niet mogelijk geweest.  Het ziet er naar uit dat het nog even gaat duren voordat dit wel weer kan.  Hierdoor hebben wij moeten besluiten om dit jaar geen fysieke algemene ledenvergadering te houden. Wel brengen we jullie graag via deze weg op de hoogte van de voortgang en belangrijke zaken welke jaarlijks op de ledenvergadering worden besproken. We gaan ervan uit dat de leden akkoord zijn met de jaarafsluiting op deze wijze. Wanneer hier bezwaren over zijn kunt u deze indienen bij onze voorzitter Geert Altena via voorzitter@vv-oranjezwart.nl.

De notulen van de Algemene Ledenvergadering 2019 zijn op te vragen bij onze secretaris Jenina Hut via secretaris@vv-oranjezwart.nl.

Verslag seizoen 2019-2020

Financiën

Het financiële jaarverslag seizoen 2019-2020 is gereed. Indien u dit wilt inzien kan dat door het maken van een afspraak met onze penningmeester Jack van der Linde via penningmeester@vv-oranjezwart.nl. Zoals gebruikelijk heeft er ook al een kascontrole plaatsgevonden door de kascommissie. Op 28 september hebben Jarno de Boer en Demi de Boer de kascontrole verricht. Na de controle hebben zij akkoord gegeven op het financiële jaarverslag.

Zoals de laatste jaren gebruikelijk is hebben we voor komend seizoen  de contributie met 2½% verhoogd. De facturen voor de contributie zijn inmiddels verstuurd en voor het grootste deel ook al betaald.

Senioren

Er hebben een aantal wijzigingen in de technische staf plaatsgevonden. We hebben afscheid genomen van hoofdtrainer Patrick Visser en verzorger Gino Veelo. We zijn dit seizoen begonnen met André Blom als nieuwe hoofdtrainer en Trijnie Jans als nieuwe verzorgster. Ook heeft Klaas Bijker Eddie Tiemes opgevolgd als grensrechter bij het eerste elftal en is het team aangevuld met Jarno Stam die samen met Bart Murris als elftalleiders van het eerste zullen functioneren.

Ook is met ingang van seizoen 2020-2021 een Technische Commissie gevormd. Deze bestaat uit: Herco Knol, Peter Murris, Jeroen Westerbeek, Dennis Hoorn en Jeroen Kleene. Deze commissie bespreekt en beslist over de voetbaltechnische clubzaken voor zowel de jeugd als de senioren, in overleg met trainers en leiders.

Jeugd

Voor de jeugd was het helaas ook een kort jaar. Voor de winterstop is er nog volop gespeeld. Na de winterstop zijn we helaas niet verder gekomen dan 2 of 3 speelweekenden. Ook bij aanvang van het nieuwe seizoen is het hier bij gebleven. Veel is er dus niet te zeggen over het afgelopen jaar. Gelukkig melden er zich nog steeds jaarlijks een aantal enthousiaste jongens en meisjes zich aan voor het voetbal bij Oranje Zwart. In de onderste teams zijn we dan ook (nog) ruim gevuld. Wel is het ieder jaar nog steeds een uitdaging om vrijwilligers te vinden voor de jeugd, in de vorm van leiders, trainers, scheidsrechters en kantinepersoneel.
    De functie jeugdcoördinator is dit jaar enigszins aangepast door de komst van de technische commissie. De nieuwe jeugdcoördinator zal voornamelijk de administratieve taken op zich nemen. Voetbaltechnische zaken zullen worden opgepakt door de Technische Commissie.

Sponsoring

De sponsorcommissie draait nog steeds op volle toeren. Ondanks de lastige situatie door de coronamaatregelen blijven er sponsoren binnen komen en daar zijn wij als club erg blij mee. De sponsoravond heeft door de Corona helaas niet plaatsgevonden. Zodra de omstandigheden het weer toelaten zal er een nieuwe datum worden gepland.

Afgelopen zomer zijn we druk bezig geweest met het vernieuwen van de media-kanalen van de club. Zo hebben we nu de mogelijkheid om leden push-berichten te sturen via de Voetbal.nl app, is er een nieuwe website online, draait er in de kantine nu Club.tv en zijn de bestuursleden te bereiken via nieuwe emailadressen.

Bestuursverkiezingen

Binnen het bestuur zullen er een aantal veranderingen plaatsvinden.

• Sponsoring en PR: Henk Kleene zal na een periode van vijf jaar aftreden als bestuurslid. Sponsoring wordt binnen het bestuur opgepakt door Jeroen Westerbeek en Geert Altena.

• PR & Media: Er is dit jaar een nieuwe functie aan het bestuur toegevoegd. Deze functie zal Carmen Piest gaan vervullen.

• Jeugdcoördinator: Carmen Piest treedt af van deze functie en zal opgevolgd worden door Janel de Boer als nieuw bestuurslid.

• Aftredend en herkiesbaar: Jack van der Linde (Penningmeester) en Jenina Hut (Secretaris).

Bezwaren tegen het aanstellen van de nieuwe bestuursleden en functies kunt u melden bij secretaris Jenina Hut via secretaris@vv-oranjezwart.nl. Wanneer er geen bezwaren of tegenkandidaten worden aangemeld gaat het nieuwe bestuur per 1 maart 2021 verder met dezelfde bevoegdheden als het huidige bestuur.

Wij als bestuur hopen dat we zo snel mogelijk weer normaal kunnen trainen en wedstrijden kunnen voetballen. Maar voor nu, blijf gezond en hopelijk tot snel!

Bestuur v.v. Oranje Zwart